
Pametnica je došla kao spas!
Ella Rakovac, mr. sc., profesorica matematike u osječkoj Prvoj Gimnaziji, počinje priču tvrdnjom da je Pametnica daleko nadmoćna, pazite sad, drugim pametnim pločama! “Imali smo u školi već instaliranu jednu pametnu ploču koja je bila interesantna,” kaže profesorica, “no mogućnosti su joj bile ograničene. Nakon početnog korištenja Pametnice, uvidjela sam da su mogućnosti njezine primjene neizmjerne.”
Oduševljenje učenika matematikom na Pametnici
“Na početku samog korištenja svaki učenik, pa i oni najslabiji, htjeli su rješavati zadatke na Pametnici. Bilo im je jasno i pregledno, i lakše su svladavali gradivo. Nakon nekog vremena, većina učenika bila je zainteresirana za rad na pripadajućem softveru kod kuće, posebice za pripremu referata i izlaganja. Jednom riječju: oduševljenje! Što se tiče samih rezultata, puno su bolji kod slabijih učenika, to jest primjećuje se napredak kod onih koji su prije imali teškoća s matematikom, dok su dobri i dalje dobri, ali zadovoljniji.”
Od konkretnih primjera nastavnih tehnika koje izazivaju spomenuto oduševljenje, profesorica ističe “grafičke prikaze funkcija, s kojima sam do tada u objašnjavanju imala velikih problema. Puno je jasnije, preglednije i iznimno je lako s nekoliko dodira rukom ponoviti korake i po više puta. Isto je i kod geometrije. Većina učenika ‘ne vidi’ u prostoru presjeke i slično. Pametnica je tu došla kao spas.”
Profesorica Rakovac ni malo ne dvoji da je ključ kojim se otvara iznimna učinkovitost Pametnice softver koji uz nju dolazi. “Sofver SMART Notebook pruža iznimne mogućnosti i jednostavno je nemoguće iskoristiti sve što pruža. Čak i nakon dvije godine korištenja, otkrivam nove mogućnosti i kombinacije.” Osim toga, profesorica ističe da su i ona osobno i njeni kolegice i kolege “zaista zadovoljni korisničkom podrškom te brzinom i kvalitetom odgovora djelatnika tvrtke Opstanak, koji su nam uvijek dostupni.”
Užasno nesretni zbog povratka na zelenu ploču
Unatoč tome svemu, ova priča ima tužan kraj. U gimnaziji ima više učionica nego pametnih ploča (za sada!), a priliku valja dati i drugim profesorima i njihovim predmetima. “Nažalost,” kaže prof. Rakovac, “u odnosu na prošlu školsku godinu, ove godine prisiljena sam koristiti i zelene ploče. Užasno smo nesretni, i moji učenici i ja. Usporedbe radi, kao da se vozite u ekstraklasi automobila, tipa Mercedes ili Maybach, i odjednom vas netko nagura u “fiću” iz 1985. godine. Za pojedine nastavne jedinice na zelenoj ploči mi treba po četiri do pet sati da učenici shvate i usvoje osnovne principe i pojmove, dok su mi u paralelnom razredu na Pametnici trebala samo dva sata.”